Kret

Wiosna

Szkoda że tylko kalendarzowa, dziś padał śnieg z deszczem, było ledwo powyżej zera, ale my i tak wybraliśmy się pobiegać 😉 Ziemia nadal zmarznięta, trochę błota, sporo wody i lodu, no i łosie…

Skatepark v2

Po roku użytkowania, dostałem wytyczne jak usprawnić skatepark. Pierwszą i najważniejsza zmianą była wymiana nawierzchni. Że my na to nie wpadliśmy w zeszłym roku… Pół dnia pracy i już nie ma desek tarasowych 😉 Następnie zabraliśmy się za naprawę uszkodzonej rampy (plus zmiana...

Ustrerka elektryki

Jakiś tydzień temu auto zaczęło sypać komunikatami dotyczącymi wtrysków, jako że przegląd się zbliżał a nie za bardzo miałem czas i finanse na jakieś roboty… postanowiłem przeczekać. Niestety trzynastego auto się obraziło, komunikaty wyskakiwały jeden po drugim a finalnie do domu dojechaliśmy z...

Sezon narciarski 20/21

Dziś Syn zakończył sezon narciarski 20/21, oto krótkie podsumowanie: 16 spotkań z Trenerem na górce Szczęśliwieckiej (min 2h, często 2,5h) 2 jazdy z Tatą na górce Szczęśliwieckiej (2x70min) 4,5 dnia na nartach wyjeździe w Karkonosze (ponad 26h) Łącznie wychodzi jakieś 65h Młodego i...

Fakty i mity na temat fotowoltaiki

Na wstępie informuje że nie jestem żadnym specjalistą w tych dziedzinach, jestem jedynie inżynierem który wykończył (nawet nie się 😉) praktycznie samodzielnie dom ze SSZ do stanu mieszkalnego. Założenia: Dom ok 100m2, obecne roczne zużycie energii: prąd 3000kWh, CO 6000kWh, CWU 4000kWh Koszty...

Ski Arena Szrenica – film

Pierwszy z filmów prezentujący nas ostatni wyjazd na narty. Na początek ski arena Szrenica gdzie znajduje się jedna z najdłuższych tras zjazdowych w Polsce – Lolobrygida (2) ok 4400m. Nam najbardziej przypadła do gustu trasa Śnieżynka (3), Puchatek (4) to natomiast długa ośla...

Zmiana drzwi

Z jednej strony nie mieliśmy tego w planach, z drugiej wiadomo było że trzeba to zrobić. Tegoroczna zima wybrała za nas, szparami wiało niemiłosiernie i nie szło tego uszczelnić. A jak się uszczelniło to nie szło drzwi zamknąć i wyregulować. Priorytetem przy wymianie...

Cobi w Modlinie

Krótka wycieczka, zainspirowana kanałem na YT. Oczywiście na miejscu był sklep więc kolejny nowy zestaw przyjechał z nami… Po przyjeździe zrobiliśmy obchód posesji i odkryliśmy ewidentne prace dzików u sąsiadów w rezerwacie.

Podsumowanie

To był najkrótszy wyjazd od dawna (nie licząc Wisły 2020, ale tam mieliśmy być dłużej). Wszystko było postawione na głowie, wszystko miało być inaczej, a było jak było. Nocleg – Apartament Górska w Świeradowie – rewelacja. Polecamy Ośrodek narciarski Ski&Sun Świeradów, fajna ponad...

Zwiedzenia miasta i powrót

Przed powrotem wyskoczyliśmy jeszcze zwiedzić miasto. Typowo zdrojowe, lekko „zapuszczone” ale z potencjałem. Jakby udało się zrealizować plany – przywrócić wyciąg na Świeradowcu i połączyć go ze Ski&Sun. Byłby bardzo fajny ośrodek narciarski z miastem uzdrowiskowym. I pyszna pizzą w La Gondoli 😉...

Sztruks na koniec

Na początek małe wyjaśnienia z dnia wczorajszego, żyje i mam się raczej dobrze (poza szyją), po drugie wczoraj wieczorem wsadziłem młodego na minę – pomyliłem armatkę za którą miała być hopa a było to co na pierwszym zdjęciu. Na szczęście młody przytomnie przeskoczył...

Świeradów dzień na nartach

Dziś przeszliśmy samych siebie, no ale po kolei… Rano było już gorąco, do kolejki weszliśmy o 9:30, 10min później rozdzieliliśmy się na podgrupy. Sekcja zjazdowa testowała stok przy +15C i pełnym słońcu. Pierwszy zjazd i mimo letnich temperatur okazało się że da się...